Projekti i aktivnosti

Erasmus+ projekt “The Tower of Expectations”

U pedagoškoj godini 2017./2018. prijavili smo se na projektni natječaj za Erasmus+ program, kojeg svake godine objavljuje Europska komisija. Glavni cilj programa Erasmus+ je doprinos ostvarenju Strategije Europa 2020 i strateških ciljeva za europsku suradnju u obrazovanju i stručnom usavršavanju, te se projektima koji se provode u okviru programa osigurava i potiče kvalitetan i održiv rast i edukacija kroz međunarodnu razmjenu iskustava i suradnju svih uključenih. Prijavili smo se na području K2, „Suradnja za inovaciju i razmjenu dobre prakse“, i to za strateška partnerstva među školama (Europska komisija je u svom priručniku u smjernicama definirala sve obrazovne ustanove kao škole, bez obzira na dob polaznika). Tijekom ljeta 2018.g. saznali smo rezultate natječaja, odnosno, da je projekt zadovoljio visoke kriterije EK i da je odobren na europskoj razini. U projektu zvanom „The Tower of Expectations“ (Kula/ toranj očekivanja) sudjelujemo s 5 škola partnera iz Češke, Mađarske, Italije, Španjolske i Turske.
U projektu je definirano nekoliko glavnih ciljeva, usklađenih s prioritetima Europske komisije za 2018.g. Jedan od njih je društvena i obrazovna vrijednost europske kulturne baštine (horizontalni prioritet), te kao dodatni prioritet, drugi cilj je promicanje usvajanja novih vještina i kompetencija. S obzirom na činjenicu da su sve škole partneri iz država čija se povijest ispreplitala, proučit će se utjecaj i zajedničke točke kako u prošlosti, tako i u sadašnjosti svih država sudionika. Kula/ toranj simbolizira kombinaciju različitih europskih kultura, životnih stilova, prošlih i sadašnjih tehnologija, a te sličnosti, razlike i međusobni utjecaji će se proučavati kroz nekoliko različitih tema (arhitektura, znanost/izumitelji, glazba, literatura, igre i proslava nacionalnih i vjerskih blagdana). Usvajanje novih znanja i vještina odnosi se na edukaciju iz emocionalnog opismenjavanja i poticanje razvoja socioemocionalnih vještina, kako kod djece, tako i kod odraslih sudionika projekta.
Svaka škola partner ima svoju temu: Hrvatska – znanost i izumitelji, Italija – literatura, Mađarska – glazba, Češka – arhitektura, Turska – igre te Španjolska – proslava nacionalnih i vjerskih blagdana. Svaka od tema se obrađuje zajedno s djecom u školama, prije i tijekom svake mobilnosti, raspoređenih u 2 pedagoške godine (s početkom u rujnu 2018.g.), a paralelno se radi na usvajanju i poticanju razvoja emocionalnih kompetencija kroz edukacije za odrasle sudionike.