Projekti i aktivnosti

Erasmus+ projektni sastanak u Dječjem vrtiću Sisak Stari

Od početka pedagoške godine 2018./2019., Dječji vrtić Sisak Stari je jedan od partnera u Erasmus+ projektu “The Tower of Expectations” (ovdje možete pročitati više  http://dvss.hr/projekt/erasmusthe-tower-of-expectations/ ).

U periodu od 21.do 25.listopada 2018.g. Dječji vrtić Sisak Stari bio je domaćin prvog susreta Erasmus projekta „The Tower of Expectations“. Programom je obuhvaćena edukacija odraslih iz područja emocionalne inteligencije i kompetencija (kako bi svoje znanje prenijeli djeci s kojom rade), aktivnosti i radionice s djecom na temu znanosti i izumitelja te kulturno-društveni program. Kroz sve navedeno nastojali smo pokazati našim partnerima primjere dobre prakse u našem vrtiću te im približiti naš grad, županiju i osobitosti našeg kraja i države, s naglaskom na običaje i baštinu, s obzirom da je ovo europska godina kulturne baštine.

Naš projektni tim čine psihologinja Jelena Dadić (projektni koordinator), odgajateljice Iva Šegović, Ana Vlaisavljević, Sandra Čakširan i Jasenka Šebalj, pedagoginja Ivana Matijević, prof. rehabilitator Ivana Čubrilo Franjić, voditeljica računovodstva Ivana Livaja i ravnateljica Tihana Kokanović.

Prvi radni dan počeo je svečanim otvorenjem u hotelu Panonija kojem su nazočili gospoda Ivan Celjak, zamjenik župana Sisačko-moslavačke županije, Darjan Vlahov, pročelnik županijskog Odjela za prosvjetu, kulturu i sport te Goran Grgurač, pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, sport, branitelje i civilno društvo Grada Siska. Ravnateljica Tihana Kokanović i predstavnici lokalne vlasti su pozdravili sudionike i goste iz škola partnera i poželjeli im ugodan i koristan boravak tijekom ovog projektnog sastanka. Nakon toga, svaka škola partner se predstavila prezentacijom o svojoj ustanovi, gradu i državi, te su svi istakli ono po čemu su poznati. Uslijedila je edukacija sudionika iz područja emocionalne inteligencije i kompetencija, koju je održala psihologinja vrtića Jelena Dadić, kao i i testiranje emocionalnih kompetencija svih sudionika, te prikaz poticanja emocionalne pismenosti kod djece s teškoćama u razvoju, kojeg je održala Ivana Čubrilo Franjić, prof. rehabilitator vrtića. Drugi dio edukacije iz emocionalnog opismenjavanja psihologinja je održala u poslijepodnevnim satima, u vidu demonstracije programa emocionalnog opismenjavanja i radionice s primjenom istog. Izabrali smo i logo projekta – svaka škola partner imala je zadatak donijeti 3 odabrana loga te su svi prisutni zajednički odlučili koji logo najbolje simbolizira projekt.

U poslijepodnevnim satima sudionici su uz vodiča, muzejskog pedagoga Marijana Bogatića, obišli grad i posjetili njegove znamenitosti, upoznali se s bogatom poviješću Siska, a tura je završila obilaskom Starog grada i pričom o njegovom povijesnom značaju.

Drugi dan obilježile su aktivnosti i radionice s djecom na temu znanosti i izumitelja, održane u objektu Ciciban (skupine Oblaci i Tratinčice). Nakon veselog dočeka uz pjesmu Tičeka, sudionici su se rasporedili u sobe dnevnog boravka te su uz matične odgajateljice navedenih skupina koje su vodile radionice, Ivu Šegović, Anu Vlaisavljević, Sandru Čakširan i Jasenku Šebalj, zajedno s djecom izrađivali i testirali padobrane (Faust Vrančić) i eksperimentirali s elektricitetom u nekoliko različitih aktivnosti (Nikola Tesla). Kako je nedavno bio i Dan kravate, koji smo obilježili u svim objektima te su razni radovi na temu kravate bili dio uređenja prostora, podsjetili smo goste da je i kravata hrvatski izum, te im spomenuli i još neke (penkala, torpedo, brzinomjer, kompas, daktiloskopija…).

Nakon aktivnosti s djecom, psihologinja i pedagoginja povele su goste u obilazak objekata Bubamara, Pčelica i Različak. Razgledavali su unutarnji i vanjski prostor objekata, promatrali način rada i razne aktivnosti kojima su se djeca bavila u vrijeme njihovog dolaska, a ujedno smo im ukazali i na osobitosti svakog objekta te obilježja odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj, kako bismo zajedno utvrdili koje su sličnosti i razlike u sustavima škola partnera u našem projektu. Svaki objekt je bio uređen na način kako bi se istakle njegove specifičnosti, projekti koje trenutno odgajatelji provode bave s djecom i/ili su primjer uspješnih projekata, a kako smo nedavno obilježili Dane zahvalnosti za plodove zemlje – dane kruha, uređenje je bilo i više nego dojmljivo. U prostorno-materijalnom uređenju ispreplitali su se primjeri dobre prakse, tematsko uređenje vezano uz nedavne manifestacije i godišnje doba, a u svakom objektu je posebno uređen Erasmus+ kutak za ovaj projekt.

Održan je sastanak projektnih koordinatora na kojem su razmatrani ciljevi za iduću mobilnost u Mađarskoj i daljnji tijek projekta, nakon kojeg su svi sudionici krenuli u obilazak županije, „County roads“ turu, kako bi upoznali naš kraj i običaje.

Treći dan započet je aktivnostima s djecom, gdje su se gosti mogli upoznati kako se provodi emocionalno opismenjavanje u vrtiću, tj. kako se djeca u vrtiću uče prepoznavati i imenovati osjećaje. Odgajateljice iz skupina Oblaci i Tratinčice, članice projektnog tima, pokazale su kakve sve aktivnosti za poticanje emocionalnog razvoja rade uz pomoć Kutije pune osjećaja (edukativno pomagalo za igru), no pokazale su i kakve još aktivnosti provode s djecom u skupini, za koje je praksa pokazala da unapređuju emocionalni i socijalni razvoj djece, a produkt su njihove domišljatosti i primjene znanja i iskustva odgajateljica u oblikovanju odgojno-obrazovnog rada.  Tijekom ove mobilnosti, djeca su bila izrazito znatiželjna i rado su sudjelovala u aktivnostima, bilo na temu znanosti i izuma, bilo za poticanje emocionalnih kompetencija, raspravljali su tko je iz koje zemlje i što znaju o kojoj, „podučavali“ sudionike tijekom eksperimentiranja, te su bili veliki-mali nositelji projektnih aktivnosti.

Nakon radionica s djecom, sudionici su krenuli u Zagreb. Tamo su posjetili Tehnički muzej Nikole Tesle gdje su obišli demonstracijski kabinet Nikole Tesle, planetarij i rudnik (ciljano i vezano uz našu temu znanost i izumitelji), te Muzej iluzija (jedina smo zemlja u projektu koja ima takav muzej), nakon čega smo uz vodiča obišli znamenitosti Zagreba, našeg glavnog grada, uz priče o Zagrebu i Hrvatskoj, njenoj povijesti i kulturi općenito.

Prema povratnim informacijama sudionika iz škola partnera, organizacija i izvedba projektnog sastanka u Dječjem vrtiću Sisak Stari je bila odlična, partneri su bili izrazito zadovoljni sadržajima i provedbom edukacija i aktivnosti s djecom, te kulturno-društvenim sadržajima i novim spoznajama o našem vrtiću, gradu, županiji, glavnom gradu i državi.

Želimo se zahvaliti predstavnicima lokalne vlasti koji su podržali ovaj projekt, svim čimbenicima lokalne zajednice s kojima surađujemo, i posebno našim djelatnicama i djelatnicima koji su se redom iskazali i zajedno s projektnim timom pokazali kako se to radi u Dječjem vrtiću Sisak Stari. Ujedno se zahvaljujemo i roditeljima koji su svesrdno podržali provedbu ovog, sad već drugog EU projekta.