Erasmus+ projektni sastanak u Dječjem vrtiću Sisak Stari

Od početka pedagoške godine 2018./2019., Dječji vrtić Sisak Stari je jedan od partnera u Erasmus+ projektu “The Tower of Expectations” (ovdje možete pročitati više  https://dvss.hr/projekt/erasmusthe-tower-of-expectations/ ).

U periodu od 21.do 25.listopada 2018.g. Dječji vrtić Sisak Stari bio je domaćin prvog susreta Erasmus projekta „The Tower of Expectations“. Programom je obuhvaćena edukacija odraslih iz područja emocionalne inteligencije i kompetencija (kako bi svoje znanje prenijeli djeci s kojom rade), aktivnosti i radionice s djecom na temu znanosti i izumitelja te kulturno-društveni program. Kroz sve navedeno nastojali smo pokazati našim partnerima primjere dobre prakse u našem vrtiću te im približiti naš grad, županiju i osobitosti našeg kraja i države, s naglaskom na običaje i baštinu, s obzirom da je ovo europska godina kulturne baštine.

Naš projektni tim čine psihologinja Jelena Dadić (projektni koordinator), odgajateljice Iva Šegović, Ana Vlaisavljević, Sandra Čakširan i Jasenka Šebalj, pedagoginja Ivana Matijević, prof. rehabilitator Ivana Čubrilo Franjić, voditeljica računovodstva Ivana Livaja i ravnateljica Tihana Kokanović.

Prvi radni dan počeo je svečanim otvorenjem u hotelu Panonija kojem su nazočili gospoda Ivan Celjak, zamjenik župana Sisačko-moslavačke županije, Darjan Vlahov, pročelnik županijskog Odjela za prosvjetu, kulturu i sport te Goran Grgurač, pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, sport, branitelje i civilno društvo Grada Siska. Ravnateljica Tihana Kokanović i predstavnici lokalne vlasti su pozdravili sudionike i goste iz škola partnera i poželjeli im ugodan i koristan boravak tijekom ovog projektnog sastanka. Nakon toga, svaka škola partner se predstavila prezentacijom o svojoj ustanovi, gradu i državi, te su svi istakli ono po čemu su poznati. Uslijedila je edukacija sudionika iz područja emocionalne inteligencije i kompetencija, koju je održala psihologinja vrtića Jelena Dadić, kao i i testiranje emocionalnih kompetencija svih sudionika, te prikaz poticanja emocionalne pismenosti kod djece s teškoćama u razvoju, kojeg je održala Ivana Čubrilo Franjić, prof. rehabilitator vrtića. Drugi dio edukacije iz emocionalnog opismenjavanja psihologinja je održala u poslijepodnevnim satima, u vidu demonstracije programa emocionalnog opismenjavanja i radionice s primjenom istog. Izabrali smo i logo projekta – svaka škola partner imala je zadatak donijeti 3 odabrana loga te su svi prisutni zajednički odlučili koji logo najbolje simbolizira projekt.

U poslijepodnevnim satima sudionici su uz vodiča, muzejskog pedagoga Marijana Bogatića, obišli grad i posjetili njegove znamenitosti, upoznali se s bogatom poviješću Siska, a tura je završila obilaskom Starog grada i pričom o njegovom povijesnom značaju.

Drugi dan obilježile su aktivnosti i radionice s djecom na temu znanosti i izumitelja, održane u objektu Ciciban (skupine Oblaci i Tratinčice). Nakon veselog dočeka uz pjesmu Tičeka, sudionici su se rasporedili u sobe dnevnog boravka te su uz matične odgajateljice navedenih skupina koje su vodile radionice, Ivu Šegović, Anu Vlaisavljević, Sandru Čakširan i Jasenku Šebalj, zajedno s djecom izrađivali i testirali padobrane (Faust Vrančić) i eksperimentirali s elektricitetom u nekoliko različitih aktivnosti (Nikola Tesla). Kako je nedavno bio i Dan kravate, koji smo obilježili u svim objektima te su razni radovi na temu kravate bili dio uređenja prostora, podsjetili smo goste da je i kravata hrvatski izum, te im spomenuli i još neke (penkala, torpedo, brzinomjer, kompas, daktiloskopija…).

Nakon aktivnosti s djecom, psihologinja i pedagoginja povele su goste u obilazak objekata Bubamara, Pčelica i Različak. Razgledavali su unutarnji i vanjski prostor objekata, promatrali način rada i razne aktivnosti kojima su se djeca bavila u vrijeme njihovog dolaska, a ujedno smo im ukazali i na osobitosti svakog objekta te obilježja odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj, kako bismo zajedno utvrdili koje su sličnosti i razlike u sustavima škola partnera u našem projektu. Svaki objekt je bio uređen na način kako bi se istakle njegove specifičnosti, projekti koje trenutno odgajatelji provode bave s djecom i/ili su primjer uspješnih projekata, a kako smo nedavno obilježili Dane zahvalnosti za plodove zemlje – dane kruha, uređenje je bilo i više nego dojmljivo. U prostorno-materijalnom uređenju ispreplitali su se primjeri dobre prakse, tematsko uređenje vezano uz nedavne manifestacije i godišnje doba, a u svakom objektu je posebno uređen Erasmus+ kutak za ovaj projekt.

Održan je sastanak projektnih koordinatora na kojem su razmatrani ciljevi za iduću mobilnost u Mađarskoj i daljnji tijek projekta, nakon kojeg su svi sudionici krenuli u obilazak županije, „County roads“ turu, kako bi upoznali naš kraj i običaje.

Treći dan započet je aktivnostima s djecom, gdje su se gosti mogli upoznati kako se provodi emocionalno opismenjavanje u vrtiću, tj. kako se djeca u vrtiću uče prepoznavati i imenovati osjećaje. Odgajateljice iz skupina Oblaci i Tratinčice, članice projektnog tima, pokazale su kakve sve aktivnosti za poticanje emocionalnog razvoja rade uz pomoć Kutije pune osjećaja (edukativno pomagalo za igru), no pokazale su i kakve još aktivnosti provode s djecom u skupini, za koje je praksa pokazala da unapređuju emocionalni i socijalni razvoj djece, a produkt su njihove domišljatosti i primjene znanja i iskustva odgajateljica u oblikovanju odgojno-obrazovnog rada.  Tijekom ove mobilnosti, djeca su bila izrazito znatiželjna i rado su sudjelovala u aktivnostima, bilo na temu znanosti i izuma, bilo za poticanje emocionalnih kompetencija, raspravljali su tko je iz koje zemlje i što znaju o kojoj, „podučavali“ sudionike tijekom eksperimentiranja, te su bili veliki-mali nositelji projektnih aktivnosti.

Nakon radionica s djecom, sudionici su krenuli u Zagreb. Tamo su posjetili Tehnički muzej Nikole Tesle gdje su obišli demonstracijski kabinet Nikole Tesle, planetarij i rudnik (ciljano i vezano uz našu temu znanost i izumitelji), te Muzej iluzija (jedina smo zemlja u projektu koja ima takav muzej), nakon čega smo uz vodiča obišli znamenitosti Zagreba, našeg glavnog grada, uz priče o Zagrebu i Hrvatskoj, njenoj povijesti i kulturi općenito.

Prema povratnim informacijama sudionika iz škola partnera, organizacija i izvedba projektnog sastanka u Dječjem vrtiću Sisak Stari je bila odlična, partneri su bili izrazito zadovoljni sadržajima i provedbom edukacija i aktivnosti s djecom, te kulturno-društvenim sadržajima i novim spoznajama o našem vrtiću, gradu, županiji, glavnom gradu i državi.

Želimo se zahvaliti predstavnicima lokalne vlasti koji su podržali ovaj projekt, svim čimbenicima lokalne zajednice s kojima surađujemo, i posebno našim djelatnicama i djelatnicima koji su se redom iskazali i zajedno s projektnim timom pokazali kako se to radi u Dječjem vrtiću Sisak Stari. Ujedno se zahvaljujemo i roditeljima koji su svesrdno podržali provedbu ovog, sad već drugog EU projekta.

 

Vezane galerije:

Dvss 0000 Children Playing Grass

Trešnjice nastupile u Centru za kulturu Trešnjevka

Dvss 0000 Children Playing Grass

Predškolarci sa objekta Bubamara na izletu

Dvss 0000 Children Playing Grass

Vratio nam se Marko Reciklarko

Dvss 0000 Children Playing Grass

Marko Reciklarko posjetio Bubamaru

Dvss 0000 Children Playing Grass

Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

Dvss 0000 Children Playing Grass

Svjetski dan štednje