Slobodna dječja igra omogućuje bolji uvid u spontano dječje uključivanje u aktivnosti, uvid u dinamiku aktivnosti i u izražavanje stvaralačkih svojstava djeteta.
Fleksibilnom organizacijom prostora i bogatom ponudom materijalnih poticaja potičemo kod djece koncentraciju, ustrajnost i interes za igru te tako smanjujemo prostor za sukobe i agresivna ponašanja kod djece.
Naša uloga je da slijedimo, pratimo i razvijamo interese djece i zadovoljavamo njihove potrebe za igrom, a jedino autonoman odgajatelj može razvijati autonomiju kod djece.
CILJ:
– polaziti od djeteta, za dijete prema individualnim mogućnostima djeteta
– omogućiti djetetu da bude slobodno i spontano, da samostalno prema svojim potrebama, interesima i mogućnostima bira aktivnosti, materijale i prijatelje sa kojima će se igrati i igru koju želi
ZADAĆE:
– razvijati pozitivnu sliku o sebi kod djeteta
– omogućiti djetetu da se razvija kroz svoju akciju, da se mijenja djelovanjem
– osigurati bogatu ponudu materijala
– fleksibilnom organizacijom omogućiti svakom djetetu da sebe doživi u različitim odnosima s drugom djecom u međusobnoj interakciji i komunikaciji
– odgajatelj postaje partner u akciji djeteta, on je komunikator i stimulator, odgajatelj priprema materijale i pogodno ozračje za dječju interakciju s materijalima ili djece, međusobno potiče dječju samostalnost, odnosno potiče djecu na samostalno izgrađivanje, stjecanje znanja kroz igru
– uključiti roditelje direktno ili indirektno u proces sudjelovanja u stvaranju poticajnog okruženja u vrtiću
Materijalni poticaji za dječju igru:
– pomponi razl.veličina i boje, pinceta (fina motorika prstiju, koordinacija ruka-oko, prepoznavanje, imenovanje boja)
– drveni krug podijeljen i obojan u 8 razl.boje, drvene kvačice sa motivom zime, leptira, ježića obojane u 8 boja( fina motorika ruke, koordinacij ruka-oko, pridruživanje)
– drveni oblici ježa sa rupicama, drveni čepići( fina motorika ruke, koncentracija, ustrajnost)
– nizalica/drveni štap na postolju, plastični šareni prstenovi( pažljivost, preciznost)
– umetaljka/kutija sa otvorima u geometrijskim oblicima, geometrijski oblici u boji( preoznavanje geometrijskih oblika, imenovanje, isprobavanje, umetanje)
– umetaljka/drvene špatule u boji, okrugla kutija sa plastičnim poklopcem sa prorezima( preciznost, strpljivost, upornost)
– plošni papirnati oblici životinja izrezani na 2-4 dijelova( prepoznavanje, imenovanje, traženje, strpljivost)
– boja, plastične vilice, papir( kreativnost, snalažljivost)